14 april 2023

Open Space

Het Samenwerkingsverband VO-VSO Nijmegen e.o. nodigt je uit voor: Open Space

In de afgelopen twee jaar zijn we al geregeld met elkaar in gesprek geweest over de groei van het vso. Steeds meer leerlingen lijken te zijn aangewezen op het vso, terwijl ons totale leerlingenaantal al jaren krimpt. Met name de zij-instroom (leerlingen die vanuit het vo naar het vso worden verwezen) neemt toe; de laatste twee jaar is de groei extreem, maar we zagen ook al een stijging voordat corona toesloeg. De groei van het vso staat haaks op onze ambities: naar meer inclusief en thuisnabij onderwijs. Daarnaast heeft een toename van leerlingen in het vso voor iedereen financiële gevolgen: er blijven steeds minder middelen beschikbaar over voor het versterken van de basisondersteuning en thuisnabije extra ondersteuning. Het is dus van belang om het tij te keren! Onder begeleiding van Gijs van Hout gaan we in een “open space” setting op zoek naar alle ideeën die er leven om de instroom in het vso te beperken en de uitstroom te bevorderen. Doel is om in (en na) die bijeenkomst ook al een aantal van die ideeën concreet uit te werken. Graag horen we zoveel mogelijk mensen van zoveel mogelijk scholen. Wil je iemand meenemen? Graag!

Doelgroep Schoolleiders en leden van het ondersteuningsteam
Datum en tijd Vrijdag 14 april 2023 tussen 9.00 en 13.30 uur
Locatie De Vasim Nijmegen, Winselingseweg 41
6541 AH Nijmegen (entree via Latensteinweg)
Er is voldoende parkeergelegenheid
Programma 8.45 inloop | 9.00 programma | 12.30 lunch

Oeps! We konden je formulier niet vinden.